söndag 27 januari 2013


The Story Sisters
 konst av Ann dahlin

Jag heter Ann Dahlin och är bosatt i Örebro. Jag målar främst i akryl och med inslag av mix media art.

Att få skapa i Bild och form med olika material har alltid varit mitt stora intresse med inriktningar på kreativitet och fantasi.
Inspiration får jag ofta från det som finns runtomkring mig.
Man kan säga att jag är självlärd med undantag från några kurser lite här och var
Jag arbetar även med ”patchwork”.
Jag sparar gärna stora och små tygbitar, man vet ju aldrig, kan vara bra att ha till något projekt.
Det finns ju så många vackra tyger... Jag använder mig gärna av applikationsbroderitekni, där man kombinerar applikation med olika typer av broderi.
Jag använder ofta mina målningar som förlaga till patchworkarbeten.
Vackra motiv växer fram under arbetes gång, jag vet aldrig i förväg hur projektet ska se ut
Genom min konst vill jag förmedla en upplevelse och en positiv känsla med ett litet ordspråk.
Min önskan är att genom mina bilder kunna sprida glädje till andra. Just nu är jag aktuell med min kollektion The Story Sisters

Alla är vi systrar och har vår kreativa sida

Vill du också sälja mina kort i din butik?

Kontakta mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar